Veelgestelde vragen

Over Zorgzorro

Is Zorgzorro een detacheringbureau of uitzendbureau?

Nee, Zorgzorro is een bemiddelingsplatform voor zelfstandig ondernemers die tijdelijk interim rollen vervullen in de zorgsector. Zorgzorro verbindt de aangesloten professionals aan organisaties. Deze organisaties hebben meestal een tijdelijke hulpvraag.

Toelating & academie

Hoe wordt je als professional toegelaten bij Zorgzorro?

Eerst moet je je aanmelden. Daarna volgt er een stap-voor-stap procedure waarbij er wordt beoordeeld of je bij Zorgzorro past.

Als je onderdeel wil zijn van Zorgzorro, dan moet je eerst de academie afronden. Waarom?

Een interim rol vervullen en uitvoeren is anders dan wanneer je in loondienst bent. Er wordt omgegaan met maatschappelijk geld en in de praktijk is het zo dat hier niet altijd goed over wordt nagedacht. Daarom verwachten wij dat de aangesloten ondernemer hier professioneel mee omgaat. De academie kan helpen om hierbij te ondersteunen.

Ik heb al een managementopleiding gevolgd, moet ik nog steeds de leerlijn en academie doorlopen?

Ja, de leerlijn en academie zijn geen managementopleidingen. Er zullen onderwerpen naar voren komen in de modules die je in je opleiding hebt behandeld. De academie leert je hoe je als ondernemer de opdracht uitvoert vanuit de missie en visie van Zorgzorro.

Professionals

Kan ik gebruik maken van de expertise van andere professionals?

Ja dat kan, als je binnen je interim opdracht een expertise nodig zou hebben van een andere professional, dan kunnen we dat zeker regelen. We verbinden je graag met de juiste professional, zodat je je opdracht nóg beter kunt uitvoeren.

Hoe wordt er onderling verbinding gemaakt met alle professionals?

In het voorjaar en het najaar, dus twee keer per jaar, vindt er een interactieve bijeenkomst plaats waar iedereen zijn of haar kennis kan delen. Het kantoor is tevens een plek waar je kan werken als je het prettig vindt om te brainstormen tijdens je opdracht. Tot slot ontmoet je elkaar tijdens facultatieve scholingen die georganiseerd worden.

Hoe worden professionals op de hoogte gehouden van belangrijke zaken met betrekking op hun onderneming?

Via de nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt 4 keer per jaar verstuurd.

Abonnement en facturatie

Kan ik mijn eigen uurtarief bepalen?

Het uurtarief is afhankelijk van de hulpvraag. Tijdens de gesprekken met een opdrachtgever wordt door Zorgzorro al een inschatting gemaakt van een reëel uurtarief. Deze inschatting wordt vervolgens besproken met de professional.

Kan je tussentijds je abonnement opzeggen en dan van de resterende tijd je geld terugontvangen?

Nee, je betaalt voor een heel jaar. Een schriftelijke opzegging is verplicht, uiterlijk één maand voordat het nieuwe abonnementsjaar ingaat. Als je niet opzegt, wordt het abonnement stilzwijgend verlengd.

Loopt abonnement het van Januari tot December?

Nee, de looptijd van het abonnement is afhankelijk van wanneer je deze afsluit.

Factureert Zorgzorro naar de opdrachtgever?

Nee, Zorgzorro factureert niet naar de opdrachtgever. De voorwaarden worden vooraf besproken met de opdrachtgever en als professional factureer je zelf naar de opdrachtgever. Dit is belangrijk om te voorkomen dat er een driehoeksverhouding ontstaat, wat zou kunnen leiden tot een verkapt dienstverband.

Fee betalen

Hoelang moet ik fee afdragen aan Zorgzorro?

Er wordt maximaal over 9 maanden 10% fee afgedragen. Je krijgt in totaal drie keer een factuur: in de eerste week van de tweede maand, in de eerste week van de vierde maand en in de eerste week van de zevende maand.

Wordt er fee berekend over vakantieweken?

Nee, het is wel belangrijk dat je je vakantieweken aan ons doorgeeft voordat je begint met je opdracht. We zullen deze vakantieweken vermelden in de OvO (=overeenkomst van opdracht) vermelden.